Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Miejsce pracy w MOPS- poszukiwany asystent rodziny

Utworzono dnia 27.03.2018

OGŁOSZENIE

 

Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krynicy Morskiej

 

POSZUKUJE KANDYDATÓW

 

NA WOLNE STANOWISKO PRACY

 

ASYSTENT RODZINY

 

w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krynicy Morskiej

 

 

  • Stanowisko pracy: asystent rodziny

  • Forma zatrudnienia: umowa o pracę

  • Wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy

 

  1. Wymagania związane ze stanowiskiem urzędniczym:

     

a) wymagania niezbędne:

  • obywatelstwo polskie,

  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna bądź

  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy
    z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r., o
    wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. z 2011r. Nr 149, poz. 887 z późn.zm.)
    i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną,

  • wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną, zakres programowy szkolenia , o którym mowa powyżej określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011r. w sprawie szkoleń dla asystenta rodziny ( Dz. U. z 2011r. Nr 272, poz. 1608).

  • nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,

  • wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,

  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych,

  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny,

  • niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie: w szczególności za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządowi terytorialnemu, wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karno- skarbowe,

     

b) wymagania dodatkowe :

  • znajomość przepisów zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi
    i narkomanii, prawa rodzinnego, prawa pracy,

  • znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2017r., poz. 1257 z późn. zm.),

  • biegła znajomość obsługi komputera ( Microsoft Office, Windows oraz programów komputerowych w zakresie pomocy społecznej),

  • nieposzlakowana opinia,

  • cechy osobowości: komunikatywność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, sumienność, odpowiedzialność, szacunek do drugiego człowieka, umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną, odporność na stres, utrzymanie porządku w dokumentach i na stanowisku pracy,

  • umiejętność analizy problemu i poprawnego wyciągania wniosków,

  • samodzielność, zaangażowanie, dyspozycyjność,

  • prawo jazdy kat. B i samochód do dyspozycji.

     

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

a) zadania główne:

  • opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,

  • opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym dworze Gdańskim, planu pracy z rodziną, skoordynowanego z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,

  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,

  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów: socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi,

  • wspieranie aktywności społecznej i zawodowej rodzin,

  • motywowanie do udziału zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,

  • udzielanie wsparcia dzieciom, w tym podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia ich bezpieczeństwa,

  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,

  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny,

  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,

  • sporządzanie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,

  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,

 

3. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,

  2. CV ( życiorys),

  3. kwestionariusz osobowy,

  4. kopie świadectw pracy z poprzednich zakładów pracy,

  5. kopie dokumentów poświadczający posiadane wykształcenie,

  6. kopie i inne dodatkowe dokumenty poświadczające posiadane kwalifikacje i umiejętności, opinie i referencje,

  7. oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie i przestępstwa przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnemu, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe,

  8. zgoda na przetworzenie danych osobowych kandydata zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji- zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016r. poz. 922 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016r. poz. 902 z późn. zm.),

  9. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,

  10. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego,

  11. oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.

 

 

4. Określenie terminu, sposobu i miejsca złożenia dokumentów:

 

Wymagane dokumenty należy składać bezpośrednio w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krynicy Morskiej, ul. Górników 15a w godz. 7.00- 15.00 z dopiskiem „ Oferta pracy na stanowisko: Asystent rodziny” w terminie do dnia 10 kwietnia 2018 roku. Oferty, które wpłyną po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (55 620-24-17).

 

 

 

 

Kierownik

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

Agnieszka Murawska - Nikołajuk

 

 

 

 

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

GKRPA

Nieodpłatna pomoc prawna

Na terenie powiatu nowodworskiego funkcjonują 2 punkty, w których można skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej:

- ul. Warszawska 28B, 82-100 Nowy Dwór Gdańsk i- budynek Sądu Rejonowego w Malborku- I piętro - czynny od poniedziałku do środy w godzinach  9:00-13:00,

czwartek w godz. 11:30 - 15:30

piątek w godz. 9:00 - 13:00

- ul. Morska 11, 82-103 Stegna - budynek Domu Pomocy Społecznej "MORS"- czynny :

poniedziałek 15:30 - 19:30

wtorek, środa 13:30 - 17:30

czwartek 8:00 - 12:00

piątek 13:30 - 17:30

 

OGÓLNOPOLSKIE POGOTOWIE DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE "NIEBIESKA LINIA"

TEL. 800 12 00 02 INFOLINIA CZYNNA CAŁĄ DOBĘ

OGÓLNOPOLSKI TELEFON ZAUFANIA - UZALEŻNIENIA TEL. 800 199 990 TELEFON BEZPŁATNY, CZYNNY CODZIENNIE W GODZ. 16.00 - 21.00

TELEFON ZAUFANIA DLA OSÓB UZALEŻNIONYCH OD CZYNNOŚCI. CZYNNY CODZIENNIE W GODZ. 17.00 - 22.00.STAWKA ZA POŁĄCZENIE WG TARYFY OPERATORA